Milé dámy,

milujete cvičení a nedokážete si bez něj představit ani vaše těhotenství? Nebudeme vás strašit a odrazovat. Rozhodně si cvičení neodpírejte. Potřebujete je k zachování elasticity těla, udržení „dobré“ váhy, podpoření stability zádových a břišních svalů a udržení pěkné ženské linie, a také k navození pohodové nálady. A to je nejdůležitější. Dnes vám představíme náladové cvičení, které je pro vhodné pro všechny maminky, ať už začínají nebo jsou sportovkyně jako řemen. Jóga pro těhotné.

Udělali jsme pro vás malý průzkum a dáme vám tipy na nejzajímavější online programy, dle kterých můžete začít cvičit (pokud nemáte zajetý svůj vlastní systém) a poradíme, čeho se v prvním trimestru vyvarovat.

Jóga pro těhotné

V prvním trimestru je yoga (jóga) pro těhotné velmi praktickým a klidným cvičením. Rozvíjí elasticitu vašeho těla, procvičuje zkrácené šlachy a vazy a připravuje zejména zádové svalstvo na zvýšenou zátěž v dalších období těhotenství, kdy se vaše bříško zvětší a páteř se vinou větší zátěže začne prohýbat.

Jógu můžete na začátku prvního trimestru cvičit dle vaší aktuální kondice. Na začátku těhotenství nemáte ještě bříško, které by vám mohlo zavazet při cvičení, a proto i cviky prováděné v leže na břiše nebudou problém.

Pravidlo:

Hlídejte si jen stálý příjem tekutin a necvičte nadoraz.

Pokud se vám dělá po ránu mdlo, cvičte až po poledni nebo odpoledne. Necvičte těsně po jídle a rozhodně si nechávejte zádobu energie v rezervoáru a příliš se neunavujte.

Výborné je video se Zuzanou Klingorovou s kterou můžete začít cvičit i když jste jógu nikdy předtím necvičila.

Jóga není prostředek jen k procvičení těla. Výborně vás naladí na stejnou vlnu s vaším miminkem, naučí vás relaxovat a zklidnit se a také pomáhá připravit tělo na samotný porod. Ten je poté mnohem snažší a dokážete ho lépe procítit.

Cvičením jógy až do pokročilého stádia těhotenství si zajistíte i flexibilní a pevné zádové svalstvo a po narození vašeho miminka nebudete tolik překvapena bolestmi netrénovaného svalstva (a věřte, že pokud pro svoje záda nic neuděláte zavčasu, ony pro vás poté také nic navíc neudělají a to je problém hlavně u kojení a nošení miminka).

Centra, kde se cvičí jóga ve společných skupinách:

Inspiraci pro začátek cvičení najdete také zde:

Pro ty z vás, které zvládají angličtinu je zde i toto inspirativní video:

Jiný přednes v anglickém jazyce má lektorka na tomto videu:

Klidnější tempo, které může vyhovovat tě z vás, kterým není zrovna nejlépe, najdete zde: