Jde vyzrát dobrou prevencí na těhotenské strie? Je vůbece nutné, aby se vám udělaly? Jasně, že ne! Díky prevenci můžete vznik úplně potlačit. Chce to je znát o něco lépe mechanismy, které na vaše tělo působí a připravit se.

Mazat pokožku krémy proti striím je jedna věc, ale další preventivní opatření proti potrhání vaší krásné tělesné schránky, jsou věc druhá. Možná si myslíte, že nemůžete nic víc, než mazat pokožku, dělat a že to tedy záleží hlavně na přírodě, jak nakonec budete vypadat. Ale to není pravda. Můžete pro sebe udělat hodně. Pojďte se podívat na článek, který zboří zažité mýty o vzniku strií. Výsledek se totiž dá ovlivnit.

Strava

Jako nejdůležitější v prevenci proti vzniku striím vidím stravování. To si jistě v těhotenství hlídáte tak i tak. Co je však důležitější, je konzumace potravin s vysokým obsahem vitamínu A, B2, B3, B6, B7, C, D, E.

Že je to celá abeceda? No jistě. Musí být. Kůže je největší a nejdůležitější orgán na těle. Není divu, že se na jeho vyživování podílí celá řada vitamínů a dalších látek.

Kde najdete tyhle vitamíny?

  • brokolice
  • houby
  • ústřice
  • tuňák
  • brambory
  • sója
  • kuřecí maso
  • hrách
  • fazole
  • rajčata
  • banány
  • rýže….

A další. Není zde tolik prostoru, abych vám mohla vyjmenovat celou zdravou plejádu. Nejlepší bude, když se zařídíte podle knihy, která by měla být vaší biblí po zbytek života.

Věřte nebo ne, ale dobře jíst vám skutečně ke kvalitnější pleti pomůže. Já navíc trpím lupénkou a dobré jídlo je to, co mě jediné dokáže zbavit ložisek na dlouhou dobu. Samozřejmě vám nebudu lhát. Kniha vám nebude radit jak zdravě jíst a přitom konzumovat čokoládičky, čipsíky a další hnusy. Proto knihu nekupujte, pkud máte rádi zanesený organismus, napnutou pokožku, neustálou chuť na cukr a spoustu kil navíc. Naopak, pokud chcete zhubnout, mít krásnou kůži a vlasy a cítit se dobře, jděte do toho a začněte právě touto knihou.

Cvičení jako prevence

Další z technik, jak předcházet vzniku prasklin na kůži, je cvičení. Cvičení nám pomáhá kůži natahovat, rovnoměrněji zatěžovat a připravovat na to, že bude natažena a zase svraštěna. Hlavně v těhotenstvá je cvičení důležité. Nejen, že prospívá miminku a díky cvičení budete mít i snadnější porod, ale zvýšíte tím elasticitu kůže a nepřiberete tunu kil navíc (já při prvním těhu přibrala 25 kilo, u druhého už jen 15 kg).

Doporučuji začít nenáročnou jógou pro těhotné. Jakmile porodíte a budete mít ukončené šestinedělí, je nejlepším směrem jógou pokračovat a přidat si posilování vlastním tělem. Mezi nejoblíbenější techniky cvičení patří ty, které najdete v knize Posilování vlastním tělem pro ženy – Mark Lauren.

Efektivita cvičení a prováděných cviků je obrovská. Díky nim začnete vypadat dobře, cítit se přímo skvěle a to poměrně hodně brzy po zahájení Tour.

Mazejte se kvalitními oleji

Péče o kůži je rovněž důležitou součástí prevence proti vzniku těhotenských strií. Není nezbytná, ale u těch z vás, které trpíte například na příliš napnutou a vysušenou kůži, může právě dobré mazání pomoci.

Normální pleť mazejte Deeplink“ target=“_blank“ rel=“noopener noreferrer“>nejlépe kokosovým olejem. Kokosový olej je zázrak, který pomáhá udržovat pokožku vláčnou ať je počasí jakékoli. Zároveň ji nemastí a rychle se vstřebává. Kokosový olej můžete používat i jako mazání na pokožku dítěte.

Pro vysušenou pleť a pro ženy, které jsou velmi štíhlé či ženy s povoleným svalstvem Deeplink“ target=“_blank“ rel=“noopener noreferrer“>doporučujeme olej Bi Oil. Je poměrně drahý, ale stojí za to. Jeho složení normalizuje pleť, rychle a účinně hydratuje a pomáhá nejen při prevenci proti striím, ale pokud by se vám nějaké udělaly, tento olej je pomůže zdolat.

TOP 6 nejlepších olejů a krémů na vzniklé strie najdete ZDE.